Державне агентство
автомобільних доріг України

» Діяльність » Протоколи » Засідання Громадської ради 17 березня 2016 року

Засідання Громадської ради 17 березня 2016 року

ПОРЯДОК ДЕННИЙ ЗАСІДАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ ДЕРЖАВНОГО АГЕНТСТВА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ  УКРАЇНИ

17 березня 2016 року                                    м. Київ   об 11 год.

 

Зал засідань Укравтодору (к. 407)

 

Регламент роботи:

- початок засідання - об 11 год.

- доповіді   - до 5 хв.

- обговорення питань - до 15 хв.

 

1. Підсумки роботи дорожньої галузі у 2015 році. 

 

Доповідач: Загорняк Олег Васильович – Директор департаменту фінансово-економічної роботи.

 

2. Стан розрахунків з підрядниками за виконані дорожні роботи у попередні роки. 

 

Доповідач: Загорняк Олег Васильович – Директор департаменту фінансово-економічної роботи.

 

3. Обсяг фінансування дорожньої галузі у 2016 році. Розподіл видаків державного бюджету на 2016 рік.

 

Доповідач: Загорняк Олег Васильович – Директор департаменту фінансово-економічної роботи.

 

4. Забезпечення транспортного сполучення в державі дорогами загального користування у зимовий період. 

 

Доповідач: Федоренко Олег Володимирович – Начальник Управління експлуатаційного утримання та безпеки руху.

 

5. Призначення дати та узгодження питань порядку денного наступного засідання Громадської ради.

 

Доповідач:Костюченко Леонід Михайлович – Голова Громадської ради.

 

Присутні:

 

1.  Білоусова Вікторія Іванівна – Член Громадської організації «Всеукраїнський демократичний форум».

2.  Гавриленко Віктор Федорович – Голова правління Благодійного фонду «Будівельник Київщини».

3.  Галушко Володимир Олексійович – Виконавчий директор Асоціації «Дорожніх організацій України».

4.  Громов Володимир Олексійович – Директор Благодійного фонду «Дорожник».

5.  Іщук Микола Іванович - Член Організації роботодавців м. Луцька.

6.  Костюченко Леонід Михайлович – Президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України.

7.  Климпуш Орест Дмитрович – Голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців транспорту «Федерації роботодавців транспорту України». 

8.  Маціпура Василь Васильович – Член ради Дніпропетровської обласної незалежної профспілки працівників вантажного, пасажирського автотранспорту та спецтехніки.

9.  Сухоносов Олександр Володимирович – Керівник Профспілкової організації Державного агентства автомобільних доріг України.

10.  Фалюш Валерій Борисович – учасник Всеукраїнського транспортного об’єднання.

11.  Шишканов Олександр Анатолійович – Член Громадської організації «Рада Ветеранів фізичної культури і спорту».

 

Запрошені:

 

1. Батищев Андрій Васильович – Голова Державного агентства автомобільних доріг України.  

2. Березовський Микола Володимирович – Заступник Голови Державного агентства автомобільних доріг України. 

3. Кузнєцов Андрій Анатолійович – Радник Голови Державного агентства автомобільних доріг України.

4. Загорняк Олег Васильович – Директор департаменту фінансово-економічної роботи.

5. Федоренко Олег Володимирович – Начальник управління експлуатаційного утримання доріг та безпеки руху.

6. Вакуленко Володимир Михайлович – Голова Професійної спілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України. 

 

Голова Громадської ради                                                 Леонід Костюченко

 

Секретар                                                               Олександра Орлова-Кобець

 

 

ПРОТОКОЛ № 1/2016

ЗАСІДАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ ДЕРЖАВНОГО АГЕНТСТВА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ (УКРАВТОДОРУ)

 

17 березня 2016 року                                                                                            м. Київ

 

ПРИСУТНІ:

 

Від Громадської ради:

 

1. Гавриленко Віктор Федорович – Голова правління Благодійного фонду «Будівельники Київщини».

2. Громов Володимир Олексійович – Директор Благодійного фонду «Дорожник».

3. Іщук Микола Іванович - Член Організації роботодавців м. Луцька.

4. Костюченко Леонід Михайлович – Президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України.

5. Маціпура Василь Васильович – Член ради Дніпропетровської обласної незалежної профспілки працівників вантажного, пасажирського автотранспорту та спецтехніки.

6. Фалюш Валерій Борисович – учасник Всеукраїнського транспортного об’єднання.

 

Від Державного агентства автомобільних доріг України:

 

1. Березовський Микола Володимирович – Заступник Голови Державного агентства автомобільних доріг України.

2. Загорняк Олег Васильович – Директор департаменту фінансово-економічної роботи.

3. Федоренко Олег Володимирович – Начальник Управління експлуатаційного утримання доріг та безпеки руху.

 

Запрошені:

 

1. Вакуленко Володимир Михайлович – Голова Професійної спілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України.

2. Тур Євгеній, журналіст періодичного видання «Робоча газета».

3. Галата Ярослав Олександрович, журналіст програми "УКАВТОКОНТИНЕНТ", 5 канал.

4. Піліпас Олександр Володимирович, оператор програми "УКАВТОКОНТИНЕНТ", 5 канал.

 

Голова Громадської ради при Державному агентстві автомобільних доріг України (далі - Громадська рада) Костюченко Л.М. привітав присутніх членів Громадської ради, представників Державного агентства автомобільних доріг України (далі – Укравтодор) та відкрив засідання.

 

 Костюченко Л.М.: Запропонував наступний порядок денний:

 

1. Підсумки роботи дорожньої галузі у 2015 році;

2. Стан розрахунків з підрядниками за виконані дорожні роботи у попередні роки;

3. Обсяг фінансування дорожньої галузі у 2016 році. Розподіл видаків державного бюджету на 2016 рік;

4. Забезпечення транспортного сполучення в державі дорогами загального користування у зимовий період»;

5. Призначення дати та узгодження питань порядку денного наступного засідання Громадської ради.

 

Костюченко Л.М.: Пропоную взяти проект Порядку денного за основу, прошу голосувати. Підрахунок голосів пропоную доручити секретарю Громадської ради Орловій-Кобець  О.В.

 

Голосували: «За» – одноголосно. 

 

Загорняк О.В.: Є пропозиція об’єднати три перші питання Порядку денного, тому що вони взаємопов’язані між собою хронологічно та змістовно.

 

Костюченко Л.М.: Чи є в когось заперечення?

 

Заперечень не надійшло.

 

Костюченко Л.М.: Пропоную проголосувати 

 

Голосували: «За» – одноголосно. 

 

Костюченко Л.М.: Необхідно затвердити регламент роботи. Пропоную провести засідання за 1,5 години без перерви, для доповідачів надати по 15 хвилин, а для зауважень, запитань, пропозицій, повідомлень, довідок та внесення правок по 3 хвилини,  як і передбачено Регламентом Громадської ради.

 

Голосували: «За» – одноголосно. 

 

1. Підсумки роботи дорожньої галузі у 2015 році.

 

2. Стан розрахунків з підрядниками за виконані дорожні роботи у попередні роки.

 

3. Обсяг фінансування дорожньої галузі у 2016 році. Розподіл видаків державного бюджету на 2016 рік.

 

Доповідач: Загорняк Олег Васильович – Директор департаменту фінансово-економічної роботи.

 

СЛУХАЛИ:  У 2015 році загальний обсяг фінансування дорожньої галузі з державного бюджету становив близько 22 230 млн. грн. (з них 17 600 млн. грн. – погашення боргових зобов’язань), фактичне ж фінансування склало близько 4,5 млрд. грн. Попри те, що цих коштів не вистачало навіть на нормальне експлуатаційне утримання мережі доріг (37% відсотків від необхідного фінансування), ще одна проблема з якою довелося зіштовхнутися дорожникам минулого року – це  неритмічне надходження коштів на рахунки, з систематичною затримкою у 2-3 місяці.  Єдине, що фінансувалося без затримок – це 111 км поточного середнього ремонту в рамках програми розвитку Карпатського єврорегіону (близько 700 млн грн). Ці минулорічні проблеми є результатом скасованого  у 2014 році спеціального держфонду, де  акумулювалися усі цільові джерела фінансування дорожньої галузі. Окрім цього, ще одним негативним фінансовим показником 2015 року став показник по вибірці коштів МФО – лише 41%, хоча до того дорожня галузь слугувала усім за приклад – вибірка складала не менше 80-90%. Були і позитивні моменти: середня заробітна платня дорожника зросла на 15% і становить 3 150 грн. 

Цього року з усіх джерел фінансування на розвиток та утримання доріг Укравтодор планує отримати близько 19,4 млрд. грн. За ці кошти ми матимемо змогу відремонтувати поточним середнім ремонтом 1 755 км доріг загального користування, що нажаль не так позитивно, як звучить з телеекранів – це лише 1% від усіх автодоріг. Крім того, на сьогоднішній день, ми впевнені лише у коштах за основною бюджетною програмою, якою у цьому році передбачено хоч і вдвічі більше, але все одно не достатньо – близько 6,5 млрд. грн. Основні напрямки видатків з держбюджету: 2,5 млрд. – експлуатаційне утримання і 3,5 млрд. грн. – поточний середній ремонт 728 км доріг загального користування ( близько 0,4% від усієї протяжності), були затверджені урядом остаточно 16 березня 2016 року. 

Та найбільша проблема з якою доведеться зіштовхнутися цього року – це заборгованість перед підрядниками за роботи виконані у 2012-13 роках, яка наразі складає близько 1,2 млрд. грн. У 2015 році було погашено лише 400 млн. На сьогоднішній день, Укравтодор не може розпочати ремонтний сезон у 9 областях, а це майже 40% усіх доріг загального користування. Заблоковані рахунки рішенням судів у Дніпропетровській, Херсонській, Донецькій, Київській, Луганській, Миколаївській, Одеській, Полтавській та Рівненській областях.

 

У обговорені взяли участь: Костюченко Л.М., Фалюш В.Б., Гавриленко В.Ф., Федоренко О.В., Іщук М.І., Громов В.О, Маціпура В.В., Вакуленко В.М., Загорняк О.В., Березовський М.В.

 

Костюченко Л.М.: Запропонував проект рішення: 

 

1. Інформацію директора Департаменту фінансово-економічної діяльності Укравтодору прийняти до відома.

2. Вчергове звернутися до керівництва держави (Президента, Прем’єр-міністра, Голови Верховної ради та Уряду) з вимогою негайно погасити заборгованість перед підрядними організаціями за дорожні роботи виконані у минулі роки (2012-2013 рр.), бо через невиплату боргу Укравтодор не зможе розпочати ремонтно-будівельний сезон у 9 областях (Дніпропетровській, Донецькій, Київській, Луганській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській та Херсонській), де наразі рішеннями судів заблоковані рахунки. Тобто, майже на 40% автомобільних доріг України (на 64 тисячах км, що знаходяться на балансі цих Служб) Укравтодор не зможе розпочати ремонтні роботи, через неможливість використання коштів, що перерахують з центрального апарату на заарештовані рахунки САД. 

2.1 Звернутися до Міністерства фінансів України щодо розблокування в Казначействі 5,5 млрд. грн. кредитних коштів, залучених під державні гарантії у 2012-2013 рр., що знаходяться на рахунках Укравтодору. Завдяки цим коштам Укравтодор зможе погасити заборгованість перед підрядними організаціями – виплатити 1,2 млрд. грн.;

2.2  Звернутися до Уряду щодо внесення змін до Постанови №498 від 17.06.2015 року «Деякі питання використання у 2015-2017 роках коштів, залучених у попередні роки під державні гарантії Державним агентством автомобільних доріг», щоб  Укравтодор зміг розробити та затвердити перелік об’єктів ремонту автомобільних доріг за ці кошти.

3. Звернутися до усіх депутатів Верховної Ради України відкритими листами (за допомогою Facebook та ЗМІ) щодо прийняття ними необхідних законопроектів для реформування дорожньої галузі України:

3.1  Щодо прийняття законопроектів №2724 та №2725, необхідних для створення Дорожнього фонду та визначення цільових джерел для його фінансування;

3.2 Щодо прийняття законопроекту №0954 для передачі доріг місцевого значення в управління місцевих органів влади.

4. Ініціювати проведення громадських слухань на тему: «Бути дорогам в Україні чи не бути?»:

4.1.  Звернутися до Громадських рад при  Міністерстві фінансів України, при Міністерстві економіки України, при Міністерстві інфраструктури України щодо проведення спільних громадських слухань на тему «Бути дорогам в Україні чи не бути?»;

4.2. Запросити на громадські слухання керівників Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Міністерства інфраструктури України, Укравтодору, представників ЗМІ та користувачів доріг;

4.3. Провести громадські слухання на нейтральній території, наприклад у Жовтневому палаці.

 

Голосували: «За» – одноголосно.

 

Костюченко Л.М.: Пропоную перейти до розгляду наступного питання.

 

4. Забезпечення транспортного сполучення в державі дорогами загального користування у зимовий період

 

Доповідач: Федоренко Олег Володимирович – Начальник Управління експлуатаційного утримання та безпеки руху.

 

СЛУХАЛИ: Попри те, що за минулий ремонтний сезон було використано понад 60% усього фінансування на ліквідацію 6,3 млн. м2 (67% від наявної з початку року) ямковості, у зимовий період дорожня галузь увійшла з рекордним рівнем руйнації дорожніх покриттів – 4 млн. м2 , з яких на понад 4 тисячах км доріг є взагалі непроїзними і виконання ямкового ремонту неефективне та економічно недоцільне. 

На підготовку доріг до зимової експлуатації та виконання спеціальних заходів було спрямовано 409,2 млн. грн (13% від річного фінансування). За ці кошти було підготовлено 131 тис. тон солі (100% від розрахункової потреби на початок зими), 823,2 тис. тон фрикційних матеріалів (91,7% від потреби).

Однією з проблемних питань Укравтодору – фізична і моральна зношеність парку дорожньої техніки, яка становить не менше 80% від її загальної кількості та і недостатність у кваліфікованих механізаторів – у багатьох підприємствах таке співвідношення критичне. Таку «готовність» до роботи у складних погодних умовах засвідчив активний циклон, який переміщався з південних на північні регіони України з 17 по 20 січня п.р. Так, починаючи з 17.01.2016 при сильних поривах вітру розпочалися опади у вигляді мокрого снігу в Одеській та Миколаївській областях з поступовим переміщенням в центрально-східному напрямку Дніпропетровської, Кіровоградської, Херсонської, Запорізької, Харківської, Полтавської, Черкаської та Сумської областей. Найбільше снігу від початку дії циклону випало в Одеській (до 80 см) та Миколаївській (до 75 см) областях, у Дніпропетровській, Кіровоградській, Черкаській, Полтавській, Харківській та Сумській областях висота снігового покриву сягнула від 30 до 50 см. На окремих дорогах внаслідок активного снігопереміщення утворилися перемети висотою до 3 метрів. Рішенням комісії в Одеський, Миколаївській на всіх дорогах, в  Дніпропетровській та Кіровоградській областях на окремих дорогах було закрито рух для всіх транспортних засобів. Враховуючи дефіцит власної техніки та її стан, на боротьбу із стихією було залучено близько 170 одиниць техніки з інших організацій та передислоковано в південні регіони 23 одиниці з інших областей. 

 

Костюченко Л.М.: Пропоную прийняти інформацію до відома та перейти до розгляду наступного питання.

  

Голосували: «За» – одноголосно.

 

Костюченко Л.М.: Пропоную перейти до розгляду наступного питання.

 

5. Призначення дати та узгодження питань порядку денного наступного засідання Громадської ради

 

Доповідач: Костюченко Леонід Михайлович – Голова громадської ради.

 

СЛУХАЛИ: Костюченко Л.М.: Надати пропозиції щодо Порядку денного наступного засідання в електронному вигляді Секретарю Громадської ради – Орловій-Кобець Олександрі, за наступною адресою: alexandra.orlova.kobets@gmail.com Про дату засідання буде повідомлено додатково. 

 

Які є пропозицій та зауважень до проекту рішення, ухваленого за основу?

 

Зауважень та пропозицій від членів Громадської ради не надійшло.

 

Костюченко Л.М.: Пропоную ухвалити проект рішення в цілому.

 

Голосували: «За» – одноголосно.

 

Костюченко Л.М.: Подякував усім за плідну роботу.

 

Голова Громадської ради                                               Леонід Костюченко    

 

Секретар                                                                 Олександра Орлова-Кобець

 

ГРОМАДСЬКА РАДА ДЕРЖАВНОГО АГЕНТСТВА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ 

(УКРАВТОДОРУ)

РІШЕННЯ

м. Київ

 

17 березня 2016 року                 № 1/2016

 

За результатами розгляду питань порядку денного та його обговорення Громадська рада  при Укравтодорі вирішила:

 

1. Вчергове звернутися до керівництва держави (Президента, Прем’єр-міністра, Голови Верховної ради та Уряду) з вимогою негайно погасити заборгованість перед підрядними організаціями за дорожні роботи виконані у минулі роки (2012-2013 рр.), бо через невиплату боргу Укравтодор не зможе розпочати ремонтно-будівельний сезон у 9 областях (Дніпропетровській, Донецькій, Київській, Луганській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській та Херсонській), де наразі рішеннями судів заблоковані рахунки. Тобто, майже на 40% автомобільних доріг України (на 64 тисячах км, що знаходяться на балансі цих Служб) Укравтодор не зможе розпочати ремонтні роботи, через неможливість використання коштів, що перерахують з центрального апарату на заарештовані рахунки САД. 

 

1.1  Звернутися до Міністерства фінансів України щодо розблокування в Казначействі 5,5 млрд. грн. кредитних коштів, залучених під державні гарантії у 2012-2013 рр., що знаходяться на рахунках Укравтодору. Завдяки цим коштам Укравтодор зможе погасити заборгованість перед підрядними організаціями – виплатити 1,2 млрд. грн.;

 

1.2 Звернутися до Уряду щодо внесення змін до Постанови №498 від 17.06.2015 року «Деякі питання використання у 2015-2017 роках коштів, залучених у попередні роки під державні гарантії Державним агентством автомобільних доріг», щоб  Укравтодор зміг розробити та затвердити перелік об’єктів ремонту автомобільних доріг за ці кошти.

 

2. Звернутися до усіх депутатів Верховної Ради України відкритими листами (за допомогою Facebook та ЗМІ) щодо прийняття ними необхідних законопроектів для реформування дорожньої галузі України:

 

2.1 Щодо прийняття законопроектів №2724 та №2725, необхідних для створення Дорожнього фонду та визначення цільових джерел для його фінансування;

 

2.2 Щодо прийняття законопроекту №0954 для передачі доріг місцевого значення в управління місцевих органів влади.

 

3. Ініціювати проведення громадських слухань на тему: «Бути дорогам в Україні чи не бути?»:

 

3.1  Звернутися до Громадських рад при  Міністерстві фінансів України, при Міністерстві економіки України, при Міністерстві інфраструктури України щодо проведення спільних громадських слухань на тему «Бути дорогам в Україні чи не бути?»;

 

3.2 Запросити на громадські слухання керівників Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Міністерства інфраструктури України, Укравтодору, представників ЗМІ та користувачів доріг;

 

3.3 Провести громадські слухання на нейтральній території, наприклад у Жовтневому палаці.

  

4. Надати пропозиції щодо Порядку денного наступного засідання в електронному вигляді Секретарю Громадської ради – Орловій-Кобець Олександрі, за наступною адресою: alexandra.orlova.kobets@gmail.com. Про дату засідання повідомити додатково. 

 

 

Голова Громадської ради                                      Леонід Костюченко