Державне агентство
автомобільних доріг України

» Діяльність » Звіти » Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акту «наказ Державної служби автомобільних доріг України від 06.03.2003 № 92»

Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акту «наказ Державної служби автомобільних доріг України від 06.03.2003 № 92»

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Державного агентства

автомобільних доріг України

від 03.12.2014 № 380

ЗВІТ

про періодичне відстеження результативності регуляторного акта

1. Вид та назва регуляторного акта

Наказ Державної служби автомобільних доріг України від 06.03.2003 № 92 «Про затвердження Порядку оформлення погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 3 червня 2003 за № 430/7751 (далі – наказ Укравтодору).

2. Назва виконавця заходів з відстеження

Державне агентство автомобільних доріг України (далі – Укравтодор).

3. Цілі прийняття акта

Акт прийнято з метою впорядкування процедури оформлення   погодження проїзду великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів при проїзді транспортних засобів, габаритні та (або) вагові параметри яких перевищують нормативні та компенсація збитків за проїзд таких транспортних засобів шляхом установлення плати за проїзд.

4. Строк виконання заходів з відстеження

01 жовтня 2011 року – 01 грудня 2014 року.

5. Тип відстеження

Періодичне відстеження.

6. Методи одержання результатів відстеження

Основним методом із відстеження результативності регуляторного акта є аналіз практики застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30 «Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами», постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» та норм самого регуляторного акта.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності акта проводилось на основі аналізу кількості листів-заявок поданих юридичними або фізичними особами, які замовляють погодження на проїзд та надають послуги з перевезення вантажів великогабаритними та (або) великоваговими транспортними засобами, навантаження на вісь, загальна маса та (або) габарити яких перевищують норми встановлені нормативно-правовими актами.

8. Кількісні та якісні значення показників регуляторного акта

З дня набрання чинності регуляторного акта, його дія поширюється на Укравтодор та служби автомобільних доріг в областях.

Основними критеріями оцінки результативності акта є:

  • кількість листів-заявок поданих юридичними або фізичними особами, які замовляють погодження на проїзд  та надають послуги з перевезення вантажів великогабаритним та (або) великоваговим транспортним засобом;
  • кількість наданих погоджень маршруту проїзду великоваговими та (або) великогабаритними транспортними засобами;
  • сума коштів, стягнених за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів, які відповідно до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства» спрямовані в установленому порядку до державного бюджету.

Рівень поінформованості юридичних та фізичних осіб з основних положень регуляторного акта забезпечений відповідно до вимог чинного законодавства та діючих нормативно-правових актів.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеню досягнення визначених цілей

Результати реалізації регуляторного акта

Період відстеження

Видано маршрутів руху на проїзд автомобільними дорогами загального користування великогабаритних та (або) великовагових транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса та (або) габарити яких перевищують норми встановлені нормативно-правовими актами, шт

Спрямовано коштів до державного бюджету, грн

жовтень-грудень 2011 року

3064

3 863 525,10

2012 рік

10622

11 130 773,11

2013 рік

8335

10 947 340,68

11 міс. 2014 року

4961

  8 199 094, 65

Враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що регуляторний акт в цілому досяг цілей державного регулювання у сфері перевезення вантажів великогабаритними та (або) великоваговими транспортними засобами, навантаження на вісь, загальна маса та (або) габарити яких перевищують норми встановлені нормативно-правовими актами та сприяв збереженню автомобільних доріг загального користування та штучних споруд на них.

Разом з цим, враховуючи, що положення наказу Укравтодору містять посилання на постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.1993 № 83 та від 06.04.1998 №  455, які втратили чинність, а переважна більшість норм дублюють вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 за виключенням робіт, які виконують дорожні організації під час розгляду листа-заявки на проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів,  зазначений наказ Укравтодору потребує приведення у відповідність до законодавства України та визнання таким, що втратив чинність.

Але, втрата чинності наказу Укравтодору призведе в першу чергу до неврегульованості процедури розрахунку плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів, габаритні та (або) вагові параметри яких перевищують нормативні.

Тому, з метою врегулювання вказаного та інших питань Укравтодором розроблено та погоджено з Міністерством інфраструктури проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення габаритно-вагового  контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування».

Проект регуляторного акта Кабінету Міністрів України розміщено на офіційному веб-сайті Укравтодору та направлено на погодження заінтересованих міністерств, після чого він буде поданий на розгляд Уряду.

Після прийняття зазначеного акта Кабінетом Міністрів України та набрання чинності його положень наказ Укравтодору буде визнано таким, що втратив чинність.

Голова Державного агентства автомобільних доріг України                                                             Сергій Підгайний