Державне агентство
автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Кабінет Міністрів України в рамках реалізації політики безпеки дорожнього руху в Україні ставить завдання досягти 30-відсоткового зниження аварійності, травмування та смертності на автошляхах

Кабінет Міністрів України в рамках реалізації політики безпеки дорожнього руху в Україні ставить завдання досягти 30-відсоткового зниження аварійності, травмування та смертності на автошляхах

Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час всеукраїнської наради з питань безпеки дорожнього руху. Нарада відбулася 4 жовтня у Кам’янці-Подільському Хмельницької області, де Глава Уряду перебуває з робочою поїздкою.

«Ми будуємо нові дороги, роботи багато. Але про питання безпеки не можна забувати. Маємо жахливі цифри травмованих та загиблих, – сказав Володимир Гройсман. – В рамках дорожнього фонду (цього року) ми виділили понад 2 млрд грн на проведення заходів з підтримки безпеки руху».

Одночасно Глава Уряду наголосив, що безпека руху – це комплексна робота. Дороги – лише одна її складова. Інші – персональна відповідальність водія і система контролю за ситуацією на дорогах.

«Я не ставлю за мету карати людей. Але ми повинні розуміти і те, що ДТП – це, окрім іншого, перевищення швидкості і нехтування правилами дорожнього руху, – сказав Володимир Гройсман. - Має бути системний контроль і відповідальність водія. Завжди говорю: правила дорожнього руху написані кров’ю, і саме від наших рішень залежить те, наскільки безпечними будуть наші дороги. Ставлю завдання – досягти 30-відсоткового зниження аварій, травм і смертності. Це більше тисячі врятованих життів».

Керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак, який взяв участь у нараді, зазначив: «Тема безпеки на дорогах у будь-якій європейській країні є одним із найважливіших пріоритетів. Ще у 2017 році ми розробили та почали втілювати Національну програму безпеки дорожнього руху 500 – 500 – 1000. У межах цієї Програми ми реалізуємо інженерні рішення сповільнення руху на в’їздах в населені пункти. Такі острівці з’явилися в Полтавській, Тернопільській, Одеській та інших областях. Вони підтверджують свою ефективність. Ми будуємо безпечні перехрестя із додатковими смугами для виконання маневру, робимо нові підсвітлені червоно-білі пішохідні переходи на дорогах державного значення, на об’єктах ремонтів влаштовуємо кільцеві розв’язки.

Окрім цього, активно оновлюємо технічні стандарти проектування та будівництва доріг, здійснюємо проектування відповідно до оновлених будівельних норм. Зокрема, затверджено будівельні норми на проектування та будівництво доріг, що враховують сучасні європейські вимоги. Активно працюємо над оновленням технічних стандартів щодо розмітки, дорожніх знаків, інтелектуальних транспортних систем та освітлення».

У межах забезпечення безпеки дорожнього руху Державне агентство автомобільних доріг України тільки цього року на дорогах державного значення забезпечило облаштування понад 4 000 пішохідних переходів, у тому числі з позначенням червоно-білою розміткою - близько 1 000. Передбачається комплексне облаштування зон наземних пішохідних переходів засобами підвищеної видимості.

Окремий напрямок, що забезпечить безпеку і суттєво покращить екологічну ситуацію в містах, - будівництво об’їзних доріг населених пунктів.
Тільки в цьому році вже введено в експлуатацію нову об’їзну дорогу м. Знам’янка (Кіровоградська область) та ІІ чергу обходу м. Дунаївці (Хмельницька область).
На етапі реалізації знаходяться проекти об’їзних доріг міста Тернополя (поточний ремонт дороги Р-41), об’їзна м. Рені (нове будівництво), Південно-Західна об’їзна м. Полтава (нове будівництво), об’їзна дорога м. Лубни (реконструкція з розширенням дороги з 2-х до 4-х смуг), об’їзна дорога с. Красногорівка (нове будівництво), об’їзна дорога с. Покровська Багачка (нове будівництво), Північна об’їзна м. Житомир (реконструкція з розширення дороги з 2-х до 4-х смуг).
На стадії проектування знаходяться такі проекти, як Північна об’їзна дорога Львова, Північна об’їзна Тернополя, Північна об’їзна Рівного, Північна об’їзна Одеси, Східна об’їзна Кременчука із мостом через Дніпро.

Нагадаємо, що вперше за всю історію в Дорожньому фонді передбачено окрему статтю на безпеку на автошляхах країни. Загалом цього року відрахування з акцизів у Дорожній фонд становило 50%, наступного - планується 75%.