Державне агентство
автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Несвоєчасне фінансування ставить під загрозу продовження «ямкового» ремонту на автомобільних дорогах України

Несвоєчасне фінансування ставить під загрозу продовження «ямкового» ремонту на автомобільних дорогах України

Несвоєчасне виділення коштів з державного бюджету на проведення поточного дрібного ремонту автомобільних доріг загального користування є основною перепоною для виконання запланованих обсягів робіт у встановлені строки.

Так з передбаченого на період березень-травень 2015 року 1 млрд. грн., за рахунок яких дорожники мали підготувати опорну мережу українських доріг до початку цьогорічного туристичного сезону, в повному обсязі ліквідувавши ямковість на автомобільних дорогах державного значення, станом на початок червня фактично було виділено 740 млн.грн.

При тому, що Державне агентство автомобільних доріг України вчасно та вичерпно надає Міністерству фінансів України інформацію про напрями використання коштів, у тому числі й щодо господарської діяльності підрядних підприємств, платежі, визначені помісячним планом асигнувань держбюджету, надходять до Служб автомобільних доріг в областях із запізненням в 1-2, а іноді 3 місяці.

Відтак видатки, передбачені на квітень, були отримані лише в середині травня, а підкріплення травневих коштів надійшли лише 16 червня.

І якщо в квітні та на початку травня обсяги виконання робіт щотижня сягали 400 тис. м2: були задіяні до 65 асфальтобетонних заводи, 575 бригад робітників і понад 1 тис. одиниць дорожньої техніки, то вже з кінця травня через нестачу фінансування темпи проведення ремонтів скоротилися втричі та складають не більше 140 тис. м2 на тиждень. Подеколи виникали випадки коли дорожні організації були вимушені призупиняти роботу через відсутність паливно-мастильних матеріалів і в’яжучих або нестачу фінансового ресурсу, необхідного для розрахунків з постачальниками.

З огляду на те, що дорожня галузь України фінансується у такий спосіб вже котрий рік поспіль, більшість ремонтних робіт, гостро необхідних для того, щоб забезпечити безпечний проїзд українськими дорогами, виконується в борг, через що «облавтодори» мають заборгованість у сумі 125 млн. грн. із заробітної плати перед працівниками, а також борг у сумі 900 млн. грн. перед постачальниками.

Цьогоріч за рахунок виконання робіт «авансом» в рамках перших 3 місяців ремонтно-будівельного сезону дорожниками було усунено дефекти на дорожньому покритті загальною площею 2,8 млн. м2, в тому числі 2,3 млн. м2 – на автомобільних дорогах державного значення.

Однак з огляду на вкрай зношений стан більшості українських доріг і те, що за нестабільних погодних умов процеси руйнування відбуваються швидше і кількість вибоїн зростає щодня, показник залишку ямковості на автомобільних дорогах загального користування лишається значним і на сьогодні складає майже 5,69 млн. м2, з яких 1,21 млн. м2 – на опорній мережі доріг України.

Виходячи з вартості ліквідації 1 м2 ямковості, котра залежить від багатьох факторів: передусім розміру вибоїни та технології, котру доцільно застосовувати для її усунення, і яка коливається від 150 до 450 грн., для того, щоб забезпечити прийнятний проїзний стан більшістю українських доріг поза населеними пунктами гостро необхідне збільшення фінансування.

За підрахунками спеціалістів, обсяг потрібних видатків, додаткових до коштів фактично передбачених на розвиток дорожньої галузі держбюджетом на цей рік (2,7 млрд. грн.), становить щонайменше 4 млрд. грн. Їх виділення дозволить дорожнім підприємствам та організаціям не лише погасити всі існуючи борги, у тому числі перед постачальниками, а й усунути дефекти дорожнього покриття на всіх автомобільних дорогах загального користування вже до кінця року.

Нагадаємо, обсяг ямковості на автомобільних дорогах загального користування, виявлений дорожниками від початку 2015 року, становить 8,5 млн. м2, з яких 3,5 млн. м2 – на автомобільних дорогах державного значення та майже 5 млн. м2 – на автомобільних дорогах місцевого значення. Крім того, вже близько 4,1 тисяч км автомобільних доріг загального користування загалом не підлягають відновленню шляхом проведення «ямкового» ремонту. Через остаточну втрату несучої спроможності ці ділянки потребують проведення щонайменше середнього поточного чи капітального ремонтів або взагалі – реконструкції.

 

Прес-служба Укравтодору