Державне агентство
автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Про розвиток транспортної інфраструктури у місцях активної забудови

Про розвиток транспортної інфраструктури у місцях активної забудови

На дорогах державного значення у зв’язку із активною розбудовою приміських територій, все частіше виникають проблеми, які знаходяться у площині суворого регламентування вимог до розвитку інфраструктури у місцях активної забудови.

В усіх цивілізованих країнах світу будівництво житлових масивів (як в межах міста, так і за територією мегаполісів) – здійснюється у відповідності до чіткого моделювання та розрахунку навантаження на інфраструктуру.

На жаль, в Україні, відбувається грубе порушення таких норм та неефективне використання коштів місцевими органами влади, які вони отримують у межах пайових внесків від забудовників. Розмір таких внесків прив'язаний до вартості будівництва і має на меті відповідних розвиток транспортної інфраструктури до об’єктів, які споруджуються.

Зокрема, на міжнародній автомобільній дорозі М-05 Київ-Одеса, біля населених пунктів Чабани, Гатне, Іванковичі, інтенсивність руху складає понад 40 000 автомобілів на добу. Щороку у зв’язку із активним будівництвом нових житлових масивів, трафік на цій дорозі збільшується.
Звертаємо увагу на те, що у передмісті Києва вартість нерухомості є досить високою, тож кошти, отримані місцевою владою від пайових внесків, є достатніми для відповідної організації дорожньої інфраструктури.

Ситуація у смт Чабани, Іванковичі, Віта Поштова – приклад недостатньої уваги обласної та місцевої влади до інтересів мешканців населених пунктів, що в результаті призводить до транспортних проблем, додаткової втрати часу, проблем із безпекою руху, погіршення екологічної ситуації.

Розуміючи необхідність вирішення ситуації на дорогах М-05, М-06 на під’їздах до Києва, Державне агентство автомобільних доріг України спільно із Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) реалізує проект підвищення безпеки на підходах до м. Київ.

В рамках цього проекту планується будівництво п’яти дворівневих транспортних розв’язок в передмісті Києва: на дорозі М-06 поворот до масиву Чайки (км 15+668), до с. Білогородка (км 20+029) та в с. Стоянка (км 21+767), а також на дорозі М-05 поворот в с. Чабани (км 15+390) та на с. Боярка (км 21+847). Усі проекти реалізуються за рахунок коштів позики міжнародних фінансових організацій (ЄБРР та ЄІБ).

Зокрема, щодо будівництва транспортних розв’язок на дорозі М-05 - поворот в с. Чабани (км 15+390) та на с. Боярка (км 21+847), - проектом передбачено будівництво естакад під лівоповоротні з’їзди транспортної розв’язки. Естакади для розвороту автотранспорту в бік м.Києва запроектновані в тілі насипу (висота насипу 3-4 м.) з улаштуванням шляхопроводів по основному проїзду автодороги Київ - Одеса.

Проектно-кошторисна документація пройшла комплексну державну експертизу, отримала позитивний експертний звіт ДП «Укрдержбудекспертиза» від 09.06.2017р. №28-0198-17 (28-0225-14) та затверджена наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 19.06.2017р. №230.

Після завершення тендерних процедур вже наступного року можуть бути розпочаті роботи із реалізації цих проектів.

Звертаємо особливу увагу на те, що реалізація проектів транспортної інфраструктури в місцях активної забудови входить, насамперед, до зони відповідальності обласної та місцевої влади. Укравтодор готовий надати допомогу місцевій владі у якнайшвидшому створенні та погодженні необхідної документації проектів та виступити партнером у фінансуванні.