Державне агентство
автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Впровадження нового типу покриття автомобільних доріг з литого асфальтобетону на мостовому переході через р. Дніпро в м. Запоріжжя

Впровадження нового типу покриття автомобільних доріг з литого асфальтобетону на мостовому переході через р. Дніпро в м. Запоріжжя

 У серпні-вересні 2013 року при будівництві мостового переходу через р. Дніпро в м. Запоріжжя Укравтодор застосував новий тип покриття з пористою поверхнею. Влаштовано його із литої асфальтобетонної суміші з високим вмістом щебеню та додаванням до в'яжучого спеціальних добавок. Склад та технологію виготовлення й укладання цієї асфальтобетонної суміші було розроблено спільно з німецькими фахівцями, які називають її PMA (Porous Mastic Asphalt). В Німеччині вона застосовується перш за все на дорогах з підвищеним потоком великовагових транспортних засобів та інтенсивним рухом.

Новий тип покриття складається з двох шарів – нижній, структура якого подібна до класичного мастикового асфальтобетону, та верхній – умовно поділяється на дві частини: над литим асфальтобетоном з нульовою пористістю формується верхня частина шару з відкритою пористістю (до 20% об'єму). Цьому покриттю найкраще підходить назва – литий асфальтобетон з відкритою пористою поверхнею.

Покриття із РМА дозволяє знизити рівень шуму і має підвищену колієстійкість та зсувостійкість. Відкрита пориста поверхня шару дозволяє відводити воду під час дощу не по поверхні шару, а по порах у його верхній частині. При цьому вода не піднімається колесами у повітря і не погіршує видимості дороги. Покращується також зчеплення коліс з поверхнею покриття.    

Суміш РМА розроблена відповідно до ТУ У В.2.7-14.2-21483639/03450778-002:2013 і, на відміну від звичайного стандартного асфальтобетону за ДСТУ Б В.2.7-119:2011, вона включає понад 65% щебеню, понад 16% вапнякового мінерального порошку, природний пісок, природний асфальт Тринідад та бітум з добавкою Licomont BS100. Саме завдяки складу РМА має підвищену колієстійкість та зсувостійкість.

Іншою особливістю таких покриттів є застосування для їх влаштування традиційних і поширених на Україні автосамоскидів та асфальтоукладальників. Зазвичай литі асфальтобетонні суміші укладаються спеціальними укладальниками на рельс-формі і перевозяться у ємкостях з примусовим перемішуванням та підігрівом. 

Завдяки складу та технології укладки РМА вартість покриття, порівняно з покриттям із традиційного литого асфальтобетону, зменшилася більш ніж у 2 рази, а на ринку дорожнього будівництва виникли конкурентні умови для запровадження покриттів із литих асфальтобетонних сумішей.