Державне агентство
автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Для реалізації Стратегії розвитку Т-доріг, яку сьогодні керівник Державного агентства автомобільних доріг України презентував на засіданні Уряду, запропоновано кілька можливих варіантів, які планується застосувати комлексно

Для реалізації Стратегії розвитку Т-доріг, яку сьогодні керівник Державного агентства автомобільних доріг України презентував на засіданні Уряду, запропоновано кілька можливих варіантів, які планується застосувати комлексно

Для реалізації Стратегії розвитку Т-доріг, яку сьогодні керівник Державного агентства автомобільних доріг України презентував на засіданні Уряду, запропоновано кілька можливих варіантів, які планується застосувати комлексно – залежно від технічних характеристик дороги, особливостей регіонів та доступності ресурсів.

Перший шлях - це капітальні ремонти, один з варіантів якого - нова для України технологія так званого укочуваного бетону.

Славомір Новак: «В Європі цю технологію активно застосовують на місцевих дорогах. Замість кількох шарів бітумних мас – на укріплену основу укладається один шар укочуваного бетону, що дозволяє економити час виконання робіт та знижує витрати».

Таку технологію в Україні можна використовувати у Південно-східних та центральних областях. З одного боку, це дасть імпульс розвитку внутрішнього ринку (виробництву цементів), використанню місцевих природніх ресурсів (вапняку), з іншого – дозволить забезпечити якісне покриття в регіонах з великою інтенсивністю руху, де є велике навантаження на дорогу та високі температури у літній період.

Другий варіант – холодний ресайклінг. Це поширений зараз метод ремонту доріг, коли знімається верхній шар покриття, переробляється та із додаванням в’яжучих матеріалів укладається знову. Рекомендуємо його застосовувати у Північно-західних областях.

«Третій варіант капітального ремонту Т-доріг, - зауважив керівгик Укравтодору, - використання відходів промисловості в основі. - Рекомендуємо застосовувати цей варіант у місцях розташування великих промислових виробництв, особливо у Східних областях».

Окремо варто зазначити, що використання технологій укочуваного бетону та додавання відходів промислових виробництв вимагає змін до ДБН та ДСТУ.

«Там, де ситуація дозволяє – будемо іти другим шляхом – виконувати поточний ремонт, - зауважив Славомір Новак. - На жаль, протяжність доріг, де можна робити такі ремонти, є невеликою – 15 %. Решта потребує капітального ремонту».