УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Доки Мінекономіки не зробить Методологію дорожніх закупівель обов’язковою для всіх учасників ринку – тендерні тролі залишатимуться загрозою для Великого будівництва – Укравтодор

Доки Мінекономіки не зробить Методологію дорожніх закупівель обов’язковою для всіх учасників ринку – тендерні тролі залишатимуться загрозою для Великого будівництва – Укравтодор

Сьогодні, 28 квітня у прес-центрі Кабінету міністрів України відбулася онлайн-конференція присвячена Методології закупівель Укравтодору. 

Методологія закупівель Укравтодору уніфікує вимоги до підрядних організацій, які беруть участь у закупівлях на ремонтно-будівельні роботи на дорогах державного значення. 

За словами Олександра Кубракова, Голови Укравтодору, типова тендерна документація попереджає зрив будівельного сезону, мінімізує втрати держави через роботу недобросовісних підрядників та є інструментом протидії тендерним тролям.

Робота над текстом Методології закупівель розпочалася ще в грудні 2019 року, а на початку березня 2020 перший варіант був презентований у Кабінеті Міністрів України. Законодавчою основою впровадження Методології є нова редакція Закону «Про публічні закупівлі», який уповноважує Мінекономрозвитку затверджувати аналогічні Методології. Наразі очікується рішення Міністерства щодо змісту Методології та її юридичного статусу.

«Текст методології, який Укравтодор направив до Мінекономрозвитку пройшов ключових експертів галузі, отримав позицію громадських організацій та двох дорожніх асоціацій. За цей час він був допрацьований. Зокрема, був запропонований механізм “ліфту” для дорожніх компаній. Суть ліфту полягає в тому, що компанія, яка тільки починає працювати у галузі, має здобути досвід на дорогах нижчих категорій перед тим, як вийти на вищі. Цей досвід має буде співставним з обсягом робіт, на який претендує підрядник» – зазначає Артем Безуглий, директор ДерждорНДІ, один із розробників Методології.

Говорячи про значення Методології Олександр Кубраков навів приклади виконання неякісних робіт компаніями, які виграли тендери на проведення ремонтів на дорогах місцевого значення, та не мали достатніх людських, технічних та фінансових ресурсів для виконання робіт. «Така якість робіт недопустима для Укравтодору і на жодному з об’єктів Великого будівництва такого не має бути. Щоб цього не допустити, ми маємо протидіяти не тільки так званим “тендерним тролям”, але і недобросовісним підрядникам. Тому ми, як і раніше, наполягаємо на високих та строгих вимогах до виконавців робіт на дорогах державного значення» – підкреслив Олександр Кубраков.

Окрім цього, пан Кубраков презентував стан впровадження амбітного плану Укравтодору, відзначивши, що станом на 24 квітня 2020 у АМКУ оскаржуються закупівлі на 8,7 млрд грн, з них – 5,7 млрд – робота компаній, які ще в минулі роки відзначилися масовим блокуванням тендерів у АМКУ. 

«З запланованих 4164 км відремонтованих та побудованих доріг вже укладено договори на 2234 км. Тривають процедури ще для 1167 км. Ми впевнено крокуємо до поставленої мети – наймасштабнішого оновлення доріг за всі роки Незалежності України. Та доки Методологія дорожніх закупівель не буде юстована – тендерні тролі залишатимуться загрозою для Великого будівництва» – зазначив Олександр Кубраков.