УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак запропонував застосувати нову для України технологію укладання укочуваного бетону – для реалізації Національної програми відновлення доріг територіального значення

Керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак запропонував застосувати нову для України технологію укладання укочуваного бетону – для реалізації Національної програми відновлення доріг територіального значення

Керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак запропонував застосувати нову для України технологію укладання укочуваного бетону – для реалізації Національної програми відновлення доріг територіального значення.

Про це він заявив під час виступу на VIІI Міжнародній конференції «UkrCemFor 2019», що проходить у Києві.

Славомір Новак: «При будівництві та ремонті місцевих доріг в Європі наразі активно застосовують технологію укочуваного бетону.

Поверхня з такого бетону - це компроміс, який поєднує переваги технології асфальтобетону (спосіб загустіння, швидкість введення в експлуатацію) та технологій звичайного цементобетону (міцність,  відсутність колійності)».

Укочуваний бетон (Roller Compacted Concrete) - це  шар бетонної суміші оптимальної вологості (наближеної до вологості натуральних грунтів), яка укладається за допомогою звичайних катків.

Основні переваги застосування укочуваного бетону:

- Поверхні з такого бетону можна укласти  швидше,  ніж із звичайного бетону 

- Вони мають менший відсоток цементу  порівняно із звичайним бетоном, не потребують арматури, що зменшує час виконання робіт та вартість інвестиції.

- При укладанні застосовується звичайний каток для укладання асфальту.

- На цих поверхнях значно швидше допускається рух автомобілів. Вже після 24 годин можна відкривати рух.

- Міцність та довговічність укочуваного бетону прирівнюється до поверхні звичайного бетону. 

- Такі поверхні мають високу морозостійкість.   

«Сподіваюся, що завдяки використанню технології укочуваного бетону та додаткового фінансування в Україні, - зауважив Славомір Новак, -  за 3 роки можна буде повністю вирішити питання відновлення доріг територіального значення». 

Із особливостями реалізації цієї  технології у Польщі можна  ознайомитися за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=sJUg_0f-J7Y 

Для довідки: 

Укочуваний бетон складається із тих самих елементів,  як і звичайний цементобетон, тільки має дещо інші пропорції. Поверхня такого бетону має більш відкриту структуру поверхні, яка після укладання подібна до структури асфальтобетону.  

Завдяки технічним характеристикам  (висока несуча здатність, міцність і, відповідно, висока жорсткість) та технології виконання (короткий час реалізації, довгі відрізки на рівних поверхнях), укочуваний бетон використовується на поверхнях  із великим навантаженням при невеликий швидкості (близько 50 км/год): це логістичні термінали, паркінги з великою площею, промислові майданчики, місцеві дороги. 

На транзитних дорогах  із швидкістю понад 50 км/год укочуваний бетон накривається тонким шаром ЩМА. З метою отримання відповідної рівності та комфорту їзди верхній шар поверхні потребує текстурування  діамантними дисками для кращого зчеплення та зменшення шуму.