УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Китайська компанія «SINOHYDRO», яка не виконала взятих на себе зобов’язань, оскаржила рішення про розірвання з нею контракту Укравтодором

Китайська компанія «SINOHYDRO», яка не виконала взятих на себе зобов’язань, оскаржила рішення про розірвання з нею контракту Укравтодором

Контекст 

Нагадаємо, торік у жовтні Укравтодор розірвав контракт на будівництво обходу міста Житомир на М-06 Київ – Чоп з підрядником «SINOHYDRO». Об’єкт фінансувався за кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейським інвестиційним банком. 

Будівельні роботи мало бути виконані протягом 2 років, однак за цей період та відведений подовжений строк підрядник виконав 50% робіт, які були передбачені контрактом. 

Зазначимо, що значна частина робіт виконана із суттєвими порушеннями технології будівництва, роботи визнані дефектними та підлягають повторному виконанню.  

Китайський підрядник подав скаргу до Ради з врегулювання спорів – цей орган призначений у межах контракту.

Рішення Ради з врегулювання спорів

Рішенням пана Махадева Гопіната, арбітра Міжнародної асоціації інженерів-консультантів (FIDIC), розірвання контракту Укравтодором визнано неправомірним. Відповідно до цього рішення, 10,3 млн євро, інкасованих Укравтодором за банківськими гарантіями, які китайська компанія «SINOHYDRO» надала відповідно до умов контракту, мають бути повернені підряднику.

Фактично, з даним рішенням вина підрядника щодо неспроможності виконати контрактні зобов’язання повністю перекладається на замовника, яким є Укравтодор. Держагентство автомобільних доріг готує офіційну незгоду з рішенням та повідомлення про намір розпочати арбітраж.

Що таке Ради з врегулювання спорів? 

Це органи медіації конфліктів, що мають місце між підрядником та замовником. Діяльність Рад з врегулювання суперечок передбачено проформами FIDIC, які тривалий час використовуються Укравтодором під час впровадження міжнародних проєктів. 

Контрактом передбачено, що представник Ради з врегулювання спорів систематично має відвідувати будівельний майданчик та особисто знайомитись зі станом справ. 

Натомість пан Махадева Гопіната проживає у Південно-Африканській Республіці - і в Україні, а тим паче на будівельному майданчику, він жодного разу не був.

Цей факт дозволяє поставити під сумнів об’єктивність та неупередженість рішень пана Гопіната, про що свідчить аргументація та зміст таких рішень.

Враховуючи суспільний резонанс цієї історії, а також з метою уникнення будь-яких хибних тлумачень, Укравтодор має намір оприлюднити зміст вказаного рішення Ради з врегулювання спору після його перекладу українською.