УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Майже 300 відремонтованих об’єктів – результат Національної програми відновлення мостів за 16 місяців

Майже 300 відремонтованих об’єктів – результат Національної програми відновлення мостів за 16 місяців

Національна програма відновлення мостів – перше масштабне відновлення мостового господарства за останні 30 років.

У квітні минулого року Президент України оголосив про старт Національної програми відновлення мостів. Програма розрахована на 5 років і є важливою частиною Великого будівництва. Сьогодні презентували результати програми за 16 місяців.

«Головна проблема мостової інфраструктури країни - застаріле мостове господарство. 80% штучних споруд України були побудовані до 1980 року та не утримувалися на належному рівні.

Сьогодні досліджено 73% мостів на дорогах державного значення і 25%- місцевого. За результатами обстеження - 53% від усіх штучних споруд не відповідають нормативним вимогам.

Першочергового ремонту потребують 710 мостів. Стан 160 з них наближений до аварійного. Деякі з цих мостів знаходяться в критичному стані, тож їх оновлення є предметом національної безпеки»,– зазначив заступник голови Укравтодору, координатор Національної програми відновлення мостів Андрій Івко.

Зі стартом програми, у квітні 2020 року, планувалось відновити 100 мостів, проте вдалося відновити більше. Капітальний, поточний середній ремонт та реконструкцію за підсумками 2020 року було відновлено на 158 мостах.

У 2021 році заплановано відновити близько 165 мостових споруд. Фінансування програми у 2021 цьому році становить 4 мільярди гривень. На завершальному етапі 138 об’єктів. Це понад 83% від запланованого обсягу. За підсумками 16 місяців роботи програми відновлено 296 штучних споруд.

Важливим досягненням є завершення цілого ряду об'єктів, будівництво або ремонт яких було розпочато багато років тому і не доведено до кінця. Саме мости, частіше за інші інфраструктурні об'єкти перетворювалися на так звані довгобуди. Зазвичай, це траплялося через брак фінансування.

Протягом 2020 року у рамках Національної програми з відновлення мостів ми здали в експлуатацію низку таких об’єктів: комплекс із 2 мостових переправ у селі Розтоки на Буковині. Після стихійного лиха у 2008 році почалося зведення нових мостів, проте воно було заморожено і завершили будівництво вже у 2020 у рамках програми. Ще один об’єкт, зруйнований повінню міст у Маршинцях Чернівецької області минулого року теж завершили.

Серед мегапроєктів Укравтодору – старт будівництва Кременчуцького і Ямпільського мостів. Запуск і фіналізація об'єктів-довгобудів, серед яких – Запорізький ансамбль мостів. На ньому незалежний технагляд здійснює, до слова, українське представництво австрійської інжинірингової консалтингової компанії iC consulenten Ukraine.

Про аспекти незалежного технічного нагляду на флагмані Національної програми відновлення мостів розповіла Олена Рибак, виконавчий директор iC consulenten Ukraine:

«Наші інженери працюють на Запорізьких мостах 24 години на добу. На сьогодні постійно на об’єкті знаходяться близько 20 людей. Що ми контролюємо? Якість матеріалів та обсяги виконаних робіт, якість виробів та конструкцій, процес розробки проєктної документації, а також значну увагу приділяємо безпеці довкілля за міжнародними стандартами. Всі процеси фіксуються щоденними звітами. Ми проводимо також додаткові дослідження міцності, стійкості, здійснюємо щотижневий лабораторний контроль. Ми перевіряємо сертифікати якості усіх матеріалів на будівельному майданчику».

Що сьогодні готово на ансамблі Запорізьких мостів?

У грудні 2020 року вже було запущено проїзд по верховій стороні балкового мосту.

На вантовому мосту виконуються зварювальні роботи стиків між секціями прогонової будови.

На балковому мосту виконуються роботи з опускання прогонової будови на опорні частини, а також мостобудівники виконують роботи з армування та бетонування плити проїзду на підході до мосту.

На будмайданчику в районі Кривої бухти завершено збирання останніх секцій низової частини вантового мосту.

Ще один знаковий об'єкт на Полтавщині. Новий підрядник на українському ринку, турецька компанія DOĞUŞ розпочала будівництво Кременчуцького мосту. Це важлива подія для усього регіону, для великої промислової агломерації Кременчука. Міст буде вантовим – це поширена світова практика для споруд із прогоном понад 150 м.Звести міст плануємо вже за три роки. У вересні закінчується стадія проєктування мосту.

На Вінниччині знаходиться ще один топ об'єкт програми. На українсько-молдовському кордоні біля Ямполя приступаємо до зведення мостового переходу через Дністер та підходів до нього. Наразі підрядник Автострада проводить підготовчі роботи. Ямпільський міст буде частиною нового маршруту між Києвом та Кишиневом в обхід невизнаної Придністровської республіки.

Окрім безпосередньо відновлення інфраструктури Національна програма відновлення мостів має супутні ефекти, які позитивно впливають на економіку країни. За попередніми розрахунками Національна програма:

- додає майже 1% до росту ВВП за 5 років завдяки підрядам для українських підприємців;

- створює 3250 робочих місць для мостовиків, 15 600 робочих місць для суміжних галузей;

- генерує 3,65 млрд щорічно як навантаження вітчизняної промисловості на видобуток та виробництво матеріалів для відновлення мостів.

Про сучасні технології та рішення для мостового господарства України розповів

Артем Безуглий, директор ДП «ДерждорНДІ»:

«Національна програма відновлення мостів активізувала застосування цілої низки систем. Ми використовуємо сучасні інструменти для планування ремонту мостів. У нас є Аналітично-експертна система управління мостами (АЕСУМ). Вона є аналогом світової Bridge managment system. АЕСУМ надає інформацію про кожну споруду, які є на автомобільних дорогах. З її допомогою ми можемо прогнозувати деградацію конструктивних елементів мостів і робити пріоритизацію та планування фінансування об’єктів мостового господарства».