Державне агентство
автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Міністр інфраструктури України Володимир Омелян та керівник Державного агентства автомобільних доріг Славомір Новак провели робочу нараду щодо перевірки проведення робіт на дорозі М-05 та мобілізації підрядних компаній після відкриття будівельного сезону

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян та керівник Державного агентства автомобільних доріг Славомір Новак провели робочу нараду щодо перевірки проведення робіт на дорозі М-05 та мобілізації підрядних компаній після відкриття будівельного сезону

17 квітня Міністр інфраструктури України Володимир Омелян та керівник Укравтодору Славомір Новак провели робочу нараду щодо перевірки проведення робіт з капітального та поточного ремонтів на дорозі державного значення М-05 та мобілізації підрядних компаній після відкриття будівельного сезону.

Володимир Омелян наголосив, що захід в Україну іноземних компаній є важливим показником розвитку ринку, але є дві умови, яких мають дотримуватися підрядники: «Перша − це реєстрація в Україні, податки в Україні. Друга − 90% найманого персоналу мають бути українці. Якщо ви хочете бути на українському ринку, то ці дві умови мають бути виконані».

Славомір Новак: «М-05 є важливим коридором для України та розвитку її транзитного потенціалу, тому ми залучаємо різні джерела фінансування, щоб її відновити максимально швидко, якісно, економно».

Важливо зауважити, що дорогу М-05 на багатьох ділянках не ремонтували з 70-80-х років минулого століття. Лише зараз її почали системно відновлювати.

В рамках встановлених міжремонтних термінів М-05 експлуатується тільки на ділянці Київ – Біла Церква, де завершується капітальний ремонт за рахунок коштів ЄБРР.

Інші ділянки траси від Білої Церкви до Одеси експлуатуються з пропущеними термінами планових ремонтів.

«Цього року ми проведемо капітальний і середній ремонт М-05 на ділянці від Білої Церкви до межі Київської області за рахунок Дорожнього фонду, коштів ЄБРР та ЄІБ, - зауважив Славомір Новак. - За рахунок програми GO Highway вже почали ремонт коридору у Черкаській області – від кордону на південь.

Окрім того, продовжимо роботи, які було заморожено в 2008 р., з будівництва мосту через Хаджибейський лиман. Контракт із переможцем тендеру вже підписано.
З 2020 року фокусуємося на подальших ділянках від Умані до Одеси, Миколаєва, Херсона.

Наша мета – підвищити цю дорогу до категорії автобану».

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян та керівник Державного агентства автомобільних доріг Славомір Новак проінспектували початок робіт на ділянці 128-143 км, де підрядна організація почала роботи із фрезерування асфальтобетонного покриття.

Нагадаємо, договір із підрядною компанією в результаті проведення публічних закупівель «ProZorro» було укладено 19 вересня 2018 року.

Роботи на цій ділянці планується завершити до жовтня цього року.

Для довідки: Автомобільна дорога державного значення М-05 Київ - Одеса є складовою частиною міжнародного транспортного коридору європейського коридору Е95 Гельсінкі – Київ – Одеса - Димитровград – Алексанруполіс і має загальну протяжність 504,6 км і проходить через Київську, Черкаську, Кіровоградську, Миколаївську та Одеську області.

Це єдиний в Україні коридор категорії 1-Б по всій протяжності дороги.

Інтенсивність руху на цій дорозі становить від 10 000 до 48 500 автомобілів на добу Київській області, в Черкаській області – від 10 000 до 16 000 автомобілів на добу, в Одеській області – від 10 000 до 40 000 автомобілів на добу.

Будівництво автомобільної дороги Київ – Одеса почалося в 1926 році. До 1960 року була побудована дорога II категорії з шириною проїзної частини 7,5 м. 
З 1965 року по 2002 рік виконувалася реконструкція ділянок М-05 з розширенням дороги до 4-х смуг руху (категорія 1-Б) на таких ділянках: від Києва до Жашкова (138 км), від Червонознам'янки до Одеси (81 км) та на частині дороги протяжністю 29 км на ділянці від Жашкова до Умані (170 – 199 км). Ділянка автодороги від Жашкова до Червонознам'янки залишилася в первозданному вигляді, окрім 29 км на ділянці від Жашкова до Умані (170 – 199 км).

В 2003 році був прийнятий Закон України «Про реконструкцію та експлуатацію на платній Основі автомобільної дороги Київ – Одеса на ділянці від Жашкова до Червонознам'янки». Загальна відстань ділянки автодороги, яка підлягала реконструкції, становила 219 км, загальна вартість робіт – 3,9 млрд. грн (майже $ 800 млн).

Реконструкція почалася в 2003 році на 118 ділянках автодороги в Черкаській, Кіровоградській, Миколаївській та Одеській областях. До робіт було залучено 63 українських дорожньо-будівельних і спеціалізованих мостобудівних організацій, будівельні підрозділи «Укрзалізниці», залізничні війська, будівельні компанії з Туреччини, Білорусі, Фінляндії, Німеччини та Македонії, залучено понад 1780 одиниць техніки.

Роботи з реконструкції автомобільної дороги М-05 Київ-Одеса здійснювалися за кредитні кошти. Зокрема, у 2004 році був отриманий кредит «Deutsche Bank AG» в розмірі $ 480 млн.

У результаті, 23 жовтня 2004 року відкрито рух автомобільного транспорту по 4 смугах реконструйованої ділянки Жашків – Червонознам'янка протяжністю 219 км, побудовано 11 мостів, 29 шляхопроводів, 29 транспортних вузлів-розв'язок. Ширина проїзної частини –2 частини по 7,5 м кожна, ширина розділової смуги - 6 метрів, ширина земляного полотна 28,5 метра.

У 2007 році розпочався капітальний ремонт дороги М-05 від Червонознам’янки до Одеси.

У 2010 році ремонт був призупинений через відсутність фінансування. Незакінчений ремонт конструкції дорожнього одягу після тривалої експлуатації (понад 10 років) призвів до того, що на існуючому покритті при інтенсивному рухові великовагового транспорту виникли значні деформації покриття.