УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » На найвідомішому довгобуді країни завершено монтаж вантів

На найвідомішому довгобуді країни завершено монтаж вантів

Ансамбль мостів через ріку Дніпро у Запоріжжі все ближче до фінішу. Сьогодні завершено монтаж останнього ванту. З найвищих пілонів України натягнули 48 металевих канатів.

Загальна довжина усіх вантів становить 6406,6 м. Кожен погонний метр цих повністю закритих оцинкованих металевих канатів важить 55,5 кг.

Ванти складаються з круглопрядного осердя іі п’яти шарів Z-подібних дротів. На одному кінці ванту – вилочний анкер, а на іншому – циліндровий.

«Ванти спеціально для мосту у Запоріжжі замовили на швейцарському виробництві 2021 року. Контролювали процес монтажу вантів Служба автомобільних доріг, інженери незалежного технічного нагляду ІС Consulenten та провідні спеціалісти ДП «ДерждорНДІ»,– коментує заступник голови Укравтодору Андрій Івко.

Монтаж вантів – надзвичайно складний та точний процес. Як він відбувався?

Заводили кожен вант симетрично по обидві сторони від пілона, починаючи з вант нижнього ярусу. Анкер підготовленого каната за допомогою баштового крана TEREX підіймали до відповідної анкерної ніші та фіксували там. Другий анкер ванти за допомогою автомобільного стрілкового крана знімали з технологічного візка та монтували до прогонової будови.

Точність вимірювання кожної деталі процесу не менш важлива – похибка не повинна перевищити +/- 10 мм. Для виконання таких точних вимірювань була створена спеціальна геодезична служба генпідрядника.

Нагадаємо, що вантовий міст входить до складу Автотранспортної магістралі через ріку Дніпро в м. Запоріжжя. Він складається з 6 транспортних розв'язок та 27 штучних споруд. Протяжність ансамблю становитиме понад 9 км. Об’єкт – флагман Національної програми відновлення мостів.

Відкрити рух першим проїздом вантового мосту плануємо вже до кінця 2021 року.