УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Олександр Кубраков відзвітував за перший рік роботи на посаді очільника Укравтодору

Олександр Кубраков відзвітував за перший рік роботи на посаді очільника Укравтодору

17 листопада 2020 року керівник Державного агентства автомобільних доріг презентував результати роботи за 2019-2020 рік.

«Я персонально відповідаю за кожну витрачену гривню у цьому році. Будь-які спекуляції закінчаться спекуляціями, а побудовані дороги залишаться на десятиліття. 

Результати нашої роботи дуже помітні в цьому році, їх не вдасться заховати, і сказати що це було побудовано у минулі роки – це все побудовано / добудовано у 2020 році. Більше, ніж в будь-який інший рік за весь період Незалежності», – сказав Олександр Кубраков, Голова Укравтодору. 

 

Дороги 

Із запланованих на 2020 рік 4 200 км доріг державного значення на фініші – 3 900 км. Це означає, що ділянки вже здаються в експлуатацію, закінчується влаштування верхнього шару або ж вже завершено. У лідерах – Харківська, Закарпатська, Луганська та Запорізька області.

У 2020 році не залишилося жодної області без проєктів Великого будівництва. 

Чимало доріг, які ремонтуємо, оновлюються одразу кількох областях, приміром: Н-13 Львів – Самбір – Ужгород, M-18 Харків – Сімферополь – Алушта – Ялта, М-12 Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам'янка, М-03 Київ – Харків – Довжанський. Зшиваємо Україну.

На відміну від попередніх років, коли ремонти визначалися особистими політичними пріоритетами керівництва держави, у 2020 вперше Укравтодор застосував існуючу з 2011 року Методологію пріоритизації ремонтів. У 2021 році система буде вдосконалена  у рамках впровадження системи управління якості.

 

Мости

У рамках «Великого будівництва» запустили Національну програму відновлення мостів – це перший план заходів з оновлення мостового господарства та його сталої експлуатації у майбутні роки. 

▪️ Уже відремонтовано 78 мостів та шляхопроводів, всього у 2020 введемо у експлуатацію 100 штучних споруд. Вже ввели в експлуатацію чотири мости-довгобуди – в Івано-Франківській, Закарпатській та Чернівецькій областях. Відбудовані мости у Донецькій області, які зруйновані за роки війни на Сході України.

▪️ Ключовий проєкт 2020 року – Запорізький міст. Навесні підписали договір з підрядником – компанією ОНУР і до кінця року відкриємо рух мостом через річку Старий Дніпро з Хортиці до Бабурки. Повністю роботи будуть завершені за 2 роки, а не 4, як це було передбачено контрактом. Пришвидшення забезпечується паралельним проведенням робіт на двох мостах, 500 спеціалістами, які будують і вдень, і вночі. При цьому, якість цілодобово контролюється незалежним технаглядом. Деталі та новини будівництва тут: https://www.zp-mist.com/ 

 

Фінансування робіт 

Виконані роботи вже профінансовано на 70 млрд грн – це 82% від запланованого фінансування. За всіма залученими джерелами фінансування вибірка коштів йде без затримок.

 

Незалежний технагляд 

У 2020 році вперше за історію України на роботи з контролю якості дорожніх робіт залучено незалежний технагляд. 1 400 км доріг, тобто на кожному третьому кілометрі Великого будівництва, працюють консультанти незалежного технагляду.

Флагманські проєкти – австрійський технагляд на Запорізькому мості та будівництво бетонної дороги Н-31 у Полтавській області 

Залучення фахівців незалежного технагляду впродовж року масштабували на об'єкти по всій Україні. У 2021 році доля об’єктів з незалежним технаглядом буде збільшена до 2 500 км.

 

 Інновації та запобігання корупції

У 2020 році всі проєкти поточного середнього ремонту проходять через 5 секцію. Раніше через цей орган проходили тільки капітальні ремонти чи реконструкції. 

Крім цього з початку року всі без винятку об’єкти підлягають проведенню незалежної державної експертизи, яка оцінює очікувану вартість закупівлі, яку пропонує замовник робіт. Це дозволило додатково зекономити державні кошти.

 

Тендери

У 2020 році дорожня галузь стала першою в країні яка отримала свою Методологію закупівель. Текст методології розроблявся в рамках робочої групи, створеної при Мінекономрозвитку, та погоджений з усіма ключовими стейкхолдерами.

Впровадження типових рекомендацій дозволило зруйнувати багаторічні традиції підписання тендерної документації під конкретного підрядника, який має відповідну техніку чи обладнання. Відтепер у фокусі: наявність у підрядника аналогічного досвіду робіт, матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт, працівників та фінансового забезпечення.

У результаті показник економії на тендерах Укравтодору у 2020 у порівнянні з останніми 5 роками зріс до 7,3%, зросла і середня кількість учасників на тендерах – до 3,4 учасники.

Важливим досягненням команди Кубракова є також суттєве зменшення кількості неконкурентних процедур. Наприклад, у 2019 році із обсягом фінансування дорожніх робіт на рівні 21 млрд грн за прямою процедурою без проведення тендеру було укладено контракти на 6,9 млрд грн, а у 2020 з обсягом фінансування 85 млрд грн – на 3,6 млрд грн. 

За словами Олександра Кубракова, неконкурентні процедури є прийнятними в умовах надзвичайних ситуацій, як це трапилося, наприклад на національній дорозі Н-23 у Дніпропетровській області – зруйнований у травні міст під Нікополем відрізав частину області. Там була проведена пряма процедура і до кінця року основні будівельні роботи зі зведення мосту мають бути завершені. У інших випадках – Укравтодор послідовно відмовляється від прямих процедур.