УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Укравтодор відзвітував щодо втілення планів «Великого будівництва»

Укравтодор відзвітував щодо втілення планів «Великого будівництва»

За 2020 рік Укравтодор оновив 3 926 км доріг державного значення та 85 мостів. Це 92% та 85% від амбітного плану, презентованого на початку року та абсолютний рекорд за всі часи Незалежності України — у тому числі у відповідності оголошених планів до факту виконання.

Такі дані озвучив сьогодні голова Укравтодору Олександр Кубраков на підсумковому заході галузі «МЕРЕЖА:форум дорожньої галузі».

Крім величезної кількості завершених об’єктів, українці отримали фундаментально новий підхід до роботи з дорожніми проєктами. Дороги вже стали безпечнішими, довговічнішими, а також дешевшими. Про це говорять наступні факти:

1 КМ ДОРОГИ У 2020 РОЦІ ДЕШЕВШИЙ, НІЖ У 2019 РОЦІ

а) Дешевший — у загальному об’ємі виконання

  • Якщо рахувати у загальному, враховуючи факт виконання, то у 2019 році за 21,2 млрд грн ми отримали 847 км доріг. Тобто середня вартість 1 км у 2019 році — 25,1 млн грн.

У 2020 році за суму 81 млрд грн ми отримали 3926 км доріг (не варто забувати, що ця сума включає оновлення 100 мостів, влаштування 25 майданчиків зважування-в-русі).Тобто середня вартість 1 км у 2020 році — 20,6 млн грн. Цього року 1 км дешевший на 4,5 млн грн.

б) Дешевший — на конкретних прикладах

  • Реальну економію ми можемо побачити, порівнюючи ремонти на одній дорозі, однак на різних ділянках у різні роки. Тобто конструктив буде однаковим — але різною буде ціна 1 км.

Найбільш ілюстративний приклад тут дорога М-12 Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам’янка. Це один із основних об’єктів 2018-2019 років, який також масштабно оновлюємо і у цьому році.

Порівняємо дані з prozorro:

Капітальний ремонт

2020 рік. Середня вартість 1 км на двох різних ділянках дороги: 40,8 млн грн і 42,8 млн грн.

2019 рік. Середня вартість 1 км на двох різних ділянках дороги: 51,5 млн грн і 45 млн грн.

Поточний середній ремонт

2020 рік. Середня вартість 1 км — 18,3 млн грн.

2019 рік: ділянка км 470+000 — км 475+716. Середня вартість 1 км — 29 млн грн.

2018 рік: ділянка км 407+300 — км 410+500. Середня вартість 1 км — 25 млн грн.

Падіння ціни у 2020 році коливається від 6,5 до більше 10 млн грн.

«Цього року ми оновлюємо цілі маршрути, а не клаптики. У 2020 році оновлено 10% від всієї мережі державних доріг. Це 216 км дороги Київ - Харків, більше 125 км дороги до Станиці Луганської від Сєвєродонецька, 92,5 км дороги від Дніпра до Миколаєва, більше 100 км від Кропивницького до Запоріжжя, майже 135 км від Мукачево до Львова. Вже завершено 28 з 30 запланованих обходів міст. Країна змінюється і кожен українець може це побачити на власні очі» - коментує Голова Укравтодора Олександр Кубраков.

ДОРОГИ СТАЛИ ЯКІСНІШИМИ ТА БЕЗПЕЧНІШИМИ

90% проєктів цього року — з дорожньою основою. Саме вона забезпечує довговічність експлуатації дорожнього покриття. Цього показника вдалось досягнути за рахунок поточного середнього ремонту, де основа посилювалась на 81,2% проєктів (для порівняння — у 2018 році таких проєктів лише 45,6%, а у 2019 — 52,7%).

Також у 2020 році у рази збільшились обсяги:

влаштування освітлення (78,8 км у 2019 році проти 619 км у 2020 році),

бар’єрного огородження (263 тис. пог. м у 2019 році проти 515 тис. пог. м у 2020 році),

тротуарів (43,5 тис. пог. м у 2019 році проти 206 тис. пог. м у 2020 році).

Всі ці заходи спрямовані на те, щоб зробити дороги безпечнішими для учасників дорожнього руху.

УКРАЇНЦІ ПОЧАЛИ ПЛАТИТИ ЗА ЯКІСНІ ДОРОГИ МЕНШЕ

Економія на торгах цього року зросла до 7,8 % (середня економія за останні 5 років – 6,2%). Вартість проєктів зрізали ще до того, як вони закуповувалися через систему Prozorro.

На відміну від попередніх років, цього року такі інструменти як експертиза проєктів, а також розгляд проєктів на V секції, ми використали по максимуму. Якщо у 2018 і 2019 роках подібну оцінку проходили вибірково проєкти нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту і дуже рідко — поточного середнього ремонту, то у 2020 році ми зробили ці заходи обов’язковими для усіх проєктів.

Таким чином ми отримали інструменти для того, щоб значно зрости у якості проєктів, при цьому не зростаючи у ціні.