Державне агентство
автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Укравтодор вважає нейпринятною спробу втягнути його в політичні баталії, які не мають нічого спільного із фаховим висновком про результати його роботи

Укравтодор вважає нейпринятною спробу втягнути його в політичні баталії, які не мають нічого спільного із фаховим висновком про результати його роботи

Державне агентство автомобільних доріг України здивоване позицією Рахункової палати України щодо ефективності використання коштів в трьох областях (Дніпропетровській, Хмельницькій, Закарпатській), зокрема, завчасним публікуванням інформації про результати проведеного аудиту, до офіційного оприлюднення документа відповідно до чинного законодавства.

Таке повідомлення є спробою втягнути Укравтодор в політичні баталії, в які Державне агентство не планує бути залученим.

Наразі офіційно повідомляємо, що остаточний Звіт за результатами проведеного аудиту Рахункової палати на адресу Державного агентства автомобільних доріг України станом на 16.04 не надходив.

Укравтодор залишається відкритим для співпраці з контролюючими та правоохоронними органами. 
Зокрема, у межах перевірки співробітникам Рахункової палати надано всю необхідну для вивчення інформацію, Служби в областях спрівпрацювали протягом усього періоду перевірки. Окрім того, на засіданні Рахункової палати, яке пройшло 9.04.2019, взяли участь представники Державного агентства автомобільних доріг України, які надали свої аргументовані зауваження. Ці зауваження були обговорені та визнані членами засідання як такі, що є доцільними та які було вирішено врахувати в остаточному Звіті групи аудиторів Рахункової палати.

Окремо зауважимо, що у попередніх Висновках Рахункової палати не встановлено незаконних витрат бюджетних коштів Службами автомобільних доріг в областях, що призвело б до збитків держави, та визнано, що усі кошти, затверджені бюджетними програмами, використані за цільовим призначенням за напрямками, визначеними нормативними актами.

Офіційно повідомляємо, що кошти, передбачені Законом України про Державний бюджет, використані Державним агентством автомобільних доріг України у суворій відповідності до затверджених переліків об’єктів розпорядженнями та постановами Кабінету Міністрів України. Крім того, у 2017 році нормативні акти про затвердження переліків об’єктів погоджувалися з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. По всіх бюджетних програмах були затверджені спільним Наказом Укравтодору та Міністерства фінансів паспорти бюджетних програм.

Кошти витрачалися на відповідні цілі раціонально та ефективно. Уся звітність, в тому числі про виконання Паспортів бюджетних програм, опублікована Державним агентством автомобільних доріг України на сайті відомства.

Окремо повідомляємо, що Керівники Служб автомобільних доріг в областях, про які ідеться в звіті, залишають за собою право оскаржувати положення офіційно опублікованого Звіту (наразі відсутнього) Рахункової палати в судових інстанціях.

Також заявляємо, що у випадку доведення вказаних в Матеріалах контрольного заходу ознак кримінальних правопорушень, керівництво Укравтодору окремо звертатиметься до Генеральної прокуратури України та Національної поліції України для прийняття відповідних рішень.

Укравтодор вдячний співробітникам Рахункової палати за проведену роботу з оцінки виконання 
бюджетних програм з метою спільного визначення проблемних питань та шляхів вдосконалення роботи галузі. Окремі недоліки в роботі Служб в областях, виявлені Рахунковою палатою, Державне агентство автомобільних доріг України приймає та врахує в подальшій роботі, адже підтримує необхідність в здійсненні посилення контрою за використанням бюджетних коштів.

Окремо зауважимо, що протягом 2018 року в системі Укравтодору було проведено контрольні заходи з вивчення фінансового забезпечення, реалізації проектів за рахунок коштів міжнародних організацій, ефективності системи контролю за раціональним використанням коштів Держаудитслужбою України. Цей висновок не містить негативної оцінки ефективності виконання бюджетних програм.

Важливо зазначити, що ефективність управлінських рішень керівництва Укравтодору є беззаперечною. А саме, за два роки:
- втілено дві фундаментальні для України реформи: Децентралізація та Дорожній фонд;
- щорічно збільшується фінансування галузі, і відповідно кількість відремонтованих та побудованих доріг – 1000 км у 2016, 2100 км у 2017 та 3800 км у 2018 році;
- вперше запроваджено окремий бюджет та програму безпеки на дорогах;
- відновлено співпрацю з міжнародними фінансовими організаціями в рамках якої вже реалізуються масштабні проекти;
- введено нові терміни гарантії якості (5-7 років на поточний середній ремонт та 10 років на капітальний ремонт), запроваджено кількарівневий контроль якості;
- втілено зміни до Закону про концесію і розпочато переговорний процес з потенційними інвесторами;
- розпочато упорядкування будівельного ринку;
- запропоновано, прийнято та розпочато реалізацію проекту GO Highway, що поєднає портові міста Чорного та Балтійського морів, а також приєднає Україну до європейської дорожньої мережі ТЕН-Т;
- розпочато кампанію для популяризації освіти та залучення майбутніх фахівців до дорожньої галузі;
- розпочато реформу ПАТ «ДАК».

Нагадаємо, що ефективність реформ Дорожньої галузі незалежними експертами визнано основним досягненням минулого року. За результатами досліджень GFK - найбільшого інституту з ринкових досліджень в Німеччині (четвертого у світі з питань досліджень ринків), дорожня галузь стала лідером в рейтингу підтримки реформ, які втілюються в Україні: 62% українців підтримує реформи в дорожній галузі: https://www.pravda.com.ua/news/2018/07/12/7186111.

Керівника Укравтодору журнал «Бізнес» назвав одним з найуспішніших запрошених менеджерів України: https://business.ua/…/3910-naiefektyvnishi-inozemni-menedzh…

За підсумками опитування експертів Агентством моделювання ситуацій, ефективність втілення реформи дорожньої галузі увійшла до 5 найпозитивніших змін в Україні: https://ua.interfax.com.ua/news/press-release/579701.html…