УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » За 2020-2021 Укравтодор повністю оновить М-05 Київ – Одеса

За 2020-2021 Укравтодор повністю оновить М-05 Київ – Одеса

Траса М-05 – один з пріоритетних проєктів Укравтодору на 2020-2021 роки. Йдеться про системне оновлення дороги на всій протяжності, і це не лише проєктування та капітальний ремонт, але й розвиток придорожньої інфраструктури, влаштування сучасних майданчиків відпочинку, встановлення майданчиків Weigh-in-Motion та низка безпекових заходів.

В Київській та Черкаській областях цьогоріч відремонтовано суцільну ділянку дороги в 25 км.

«Відремонтовані 25 км дороги – наблизили нас до мети на 2021 рік – провести капітальний ремонт М-05 на всій протяжності. Для цього ми вже проєктуємо ділянки у трьох областях. Незабаром чекаємо на початок робіт на 40 км дороги в Київській області, це остання не ідеальна ділянка дороги в області.

Ще важливий елемент – це розв’язки, які почнуть будувати в цьому році. Одна буде біля Віти Поштової, інша – в Чабанах. Стратегічно ми плануємо повністю відмовитися від лівих поворотів на трасах міжнародного значення» – коментує Олександр Кубраков, Голова Укравтодору.

Сьогодні, дорога М-05 Київ – Одеса – це найпопулярніший туристичний маршрут, що веде до Чорноморського узбережжя та є частиною міжнародного транспортного коридору Е95 Гельсінкі – Київ – Одеса – Димитровград – Александруполіс і проходить через Київську, Черкаську, Кіровоградську, Миколаївську та Одеську області. Загальна протяжність траси – 504,6 км, а побудована вона ще у 50-60-х роках минулого століття.

Цього року стартує капітальний ремонт у Київській області, це 40-км ділянка між Білою Церквою та Ставищем (км 87+442 – км 128+028). Наразі підрядник здійснює підготовчі заходи (обладнання виробничого майданчику, монтування АБЗ, складських приміщень тощо). Очікується рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції для старту ремонтних робіт.

Ремонт здійснюється у рамках проєкту «Покращення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на підходах до м. Києва» за кошти позик Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) та Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР).

Також на Одеській трасі в цьому році буде побудовано дві розв’язки – в районі Чабанів та Віти Поштової. Будівництво реалізується в рамках спільного проєкту із ЄБРР та ЄІБ.

Ділянка дороги, яка проходить через Черкаську область – розробляється проєктно-кошторисна документація на ремонт дороги у 85 км.
Роботи стартують у 2021 році.

У Кіровоградській області вже тривають тендерні процедури на розробку ПКД на ремонт ділянок дороги загальною протяжністю 50,3 км. Старт робіт - 2021р.

В Одеській області планується відремонтувати 174 км траси М-05, станом на сьогодні оголошено тендерні закупівлі на розробку ПКД.

У 2020 році заплановано відремонтувати правий проїзд мосту на Хаджибейському лимані (445 км) та відкрити по ньому рух автотранспорту.

За 2 роки одна з ключових трас країни буде повністю відремонтована.

Як зберегти відремонтовану дорогу

У планах запуск довгострокових контрактів на утримання М-05 (український аналог контрактів OPRC). За законом України такі контракт можуть укладатися на строк до 7 років, та поки що найпоширенішими є 1 та 2-річні контракти.
На сьогодні в Україні є лише один довгостроковий контракт із утримання доріг – у Львівській області, у рамках пілоту у проєкті ЄБРР та ЄІБ.

Збереження від руйнації через перевантаження
У рамках пілотного проєкту Укравтодору та МБРР – майданчики WiM встановлені на 5 точках в’їзду до Києва. Один з пілотів встановлений і на М-05, ще один буде встановлено на Хаджибейському лимані та на обході Умані. Ця система дозволяє мінімізувати людський чинник та фіксувати усіх порушників габаритно-вагових обмежень.